top of page

GTC


1. Dostawca i partner umowny

Partnerem umownym dla wszystkich zamówieÅ„ na naszej stronie internetowej jest

Nazwa firmy
NFZ Federnwerk GmbH

Siedziba spóÅ‚ki  

WÄ™gry, 2045, Törökbalint, Topark str. 9

Inne adresy siedziby

Austria: A-1110, Simmeringer Hauptstrasse 24, Wiedeń

Niemcy: D-40476, Johannstrasse 37, Düsseldorf

Reprezentowany przez
NFZ Federnwerk GmbH, reprezentowany przez Dyrektora ZarzÄ…dzajÄ…cego Dipl.-Ing. Zoltan Koncz


2 Zakres zastosowania i przedmiot umowy

2.1 Poniższe Ogólne Warunki Handlowe ("OWH") majÄ… zastosowanie do rejestracji konta i wszystkich zakupów towarów przez klienta koÅ„cowego ("użytkownika") za poÅ›rednictwem sklepu internetowego.

2.2 Niniejsze OWH regulują wyłącznie stosunek umowny między użytkownikiem a nami. OWH użytkownika nie stają się częścią umowy, nawet jeśli nie sprzeciwimy się wyraźnie ich włączeniu.


3 Rejestracja

3.1 Rejestracja jest wymagana w przypadku zakupów w sklepie internetowym. Można to zrobić w ramach procesu skÅ‚adania zamówienia, ale także niezależnie od zamówienia. Po dokonaniu rejestracji utworzymy dla Ciebie konto, za pomocÄ… którego bÄ™dziesz mógÅ‚ samodzielnie zarzÄ…dzać swoimi danymi klienta, takimi jak adres dostawy.

3.2 Rejestrować mogÄ… siÄ™ wyłącznie peÅ‚noletnie osoby fizyczne posiadajÄ…ce peÅ‚nÄ… zdolność do czynnoÅ›ci prawnych (ale nie na przykÅ‚ad rodziny lub małżeÅ„stwa), osoby prawne i spóÅ‚ki osobowe. Wymóg ten dotyczy również realizacji zamówieÅ„. W przypadku rejestracji firmy jako klienta, osoba ta gwarantuje, że jest upoważniona do reprezentowania firmy.

3.3 Podczas rejestracji konta należy podać swoje imię i nazwisko, adres rozliczeniowy i adres dostawy, numer telefonu i adres e-mail oraz wybrać hasło (zwane dalej "danymi dostępowymi").

3.4 Użytkownik składa wiążącą ofertę zawarcia umowy o rejestrację konta, wysyłając wypełniony formularz rejestracyjny. Przed ostatecznym wysłaniem formularza rejestracyjnego zostanie wyświetlone podsumowanie wprowadzonych danych. Użytkownik może skorygować wprowadzone błędy, przechodząc z powrotem do przeglądarki i zmieniając odpowiednie wpisy.

3.5 Po zakończeniu procesu rejestracji użytkownik otrzyma powitalną wiadomość e-mail. Rejestracja konta zostanie zakończona po otrzymaniu tej wiadomości e-mail.

3.6 Użytkownik jest odpowiedzialny za zapewnienie, że informacje przekazane nam podczas rejestracji są prawdziwe i kompletne. W przypadku podania nieprawidłowych lub niekompletnych informacji mamy prawo do anulowania i usunięcia konta użytkownika bez powiadomienia. Użytkownik zobowiązuje się do niezwłocznego i bezzwłocznego informowania nas o wszelkich przyszłych zmianach danych podanych podczas rejestracji.

3.9 Rejestracja i uczestnictwo w sklepie internetowym nie są uprawnione. Użytkownik nie może zarejestrować się więcej niż jeden raz.

3.7 Konto może zostać usuniÄ™te w dowolnym momencie. Dane osobowe użytkownika zostanÄ… wówczas niezwÅ‚ocznie usuniÄ™te, chyba że prawo zezwala nam lub wymaga od nas ich dalszego przechowywania. Dalsze szczegóÅ‚y można znaleźć w naszej polityce prywatnoÅ›ci.

3.8 W żadnym wypadku użytkownik nie jest upoważniony do przekazywania swoich danych dostÄ™powych, a w szczególnoÅ›ci hasÅ‚a dostÄ™pu, osobom trzecim. JeÅ›li mimo to osoby trzecie uzyskajÄ… dostÄ™p do konta użytkownika lub istniejÄ… inne przesÅ‚anki wskazujÄ…ce na niewÅ‚aÅ›ciwe korzystanie z konta, użytkownik musi niezwÅ‚ocznie poinformować nas o tym fakcie i zmienić swoje dane dostÄ™powe.

3.9 Rejestracja i uczestnictwo w sklepie internetowym nie są uprawnione. Użytkownik nie może zarejestrować się więcej niż jeden raz.


4 Zawarcie umowy zakupu

4.1 Zawarcie umowy zakupu produktu odbywa siÄ™ w nastÄ™pujÄ…cy sposób:

4.1.1 Aby zainicjować proces zamówienia, należy najpierw umieÅ›cić żądany przedmiot w koszyku zakupów, klikajÄ…c odpowiedni przycisk.

4.1.2 Przed ostatecznym wysÅ‚aniem zamówienia poprzez zawartość koszyka, caÅ‚a zawartość zamówienia zostanie ponownie wyÅ›wietlona. Użytkownik może wówczas ponownie zmienić swoje zamówienie. Zamówienia sÄ… zapisywane przez nas po zawarciu umowy, ale nie można ich odzyskać po zakoÅ„czeniu procesu zamawiania.

4.1.3 W przypadku metod pÅ‚atnoÅ›ci, które nie obejmujÄ… natychmiastowej pÅ‚atnoÅ›ci przez użytkownika, użytkownik skÅ‚ada wiążącÄ… ofertÄ™ zawarcia umowy zakupu, klikajÄ…c przycisk "Kup teraz" w widoku koszyka. Umieszczenie produktów w sklepie internetowym nie stanowi jeszcze wiążącej oferty zawarcia umowy. Otrzymanie zamówienia zostanie potwierdzone e-mailem. Wiadomość e-mail z potwierdzeniem nie stanowi jeszcze przyjÄ™cia oferty. Umowa kupna zostaje zawarta dopiero po potwierdzeniu wysyÅ‚ki. W przypadku opÅ‚acenia zÅ‚ożonego zamówienia przelewem SEPA ceny zakupu na nasze konto bankowe (opcja pÅ‚atnoÅ›ci "przedpÅ‚ata"), potwierdzenie wysyÅ‚ki nie bÄ™dzie uważane za nasze oÅ›wiadczenie o przyjÄ™ciu zamówienia, ale za potwierdzenie zamówienia również zadeklarowane przez nas z wyprzedzeniem w wiadomoÅ›ci e-mail.

4.1.4 W przypadku metod pÅ‚atnoÅ›ci, które sÄ… powiÄ…zane z natychmiastowÄ… pÅ‚atnoÅ›ciÄ… przez użytkownika (takich jak PayPal itp.), nasza oferta istnieje już w momencie skÅ‚adania zamówienia. Użytkownik akceptuje tÄ™ ofertÄ™ w celu zawarcia umowy kupna, klikajÄ…c przycisk "Zamów" w widoku koszyka zakupów.

4.2 Dane zamówienia można wydrukować natychmiast po wysÅ‚aniu zamówienia. JeÅ›li chcesz ponownie wyÅ›wietlić dokumenty zamówienia, skontaktuj siÄ™ z nami e-mailem lub telefonicznie. Z przyjemnoÅ›ciÄ… przeÅ›lemy kopiÄ™ danych dotyczÄ…cych zamówienia.

4.3 Zmiany w zamówieniu sÄ… możliwe zanim opuÅ›ci ono nasz magazyn lub zostanie przekazane spedytorowi (tj. przed nadaniem numeru przesyÅ‚ki i wysÅ‚aniem potwierdzenia wysyÅ‚ki pocztÄ… elektronicznÄ…).

4.4 Zastrzegamy sobie również prawo do odstÄ…pienia od umowy, jeÅ›li towary nie sÄ… dostÄ™pne w magazynie od starannie wybranego i wiarygodnego dostawcy bez naszej winy (zastrzeżenie samozaopatrzenia). W takim przypadku zobowiÄ…zujemy siÄ™ do niezwÅ‚ocznego poinformowania użytkownika o niedostÄ™pnoÅ›ci towarów i niezwÅ‚ocznego zwrotu wszelkich dokonanych pÅ‚atnoÅ›ci.


5. wymiana towarów

5.1 Elementy podlegajÄ…ce wymianie to towary, którym w informacjach o zamówieniu przypisano wartość depozytu, który należy dodatkowo wpÅ‚acić w momencie zakupu. Po otrzymaniu przedmiotu wymiany należy zwrócić nam wadliwÄ…, kompletnÄ… starÄ… część z samochodu/ciężarówki i podać nam swoje dane bankowe, abyÅ›my mogli zwrócić wpÅ‚aconÄ… wartość depozytu. Stare części samochodowe muszÄ… zostać wysÅ‚ane do nas na koszt użytkownika.

5.2 Stare części muszÄ… być w stanie nadajÄ…cym siÄ™ do naprawy. Stare części nie mogÄ… nosić Å›ladów uszkodzenia.


6 Przeniesienie ryzyka, ryzyko transportowe - Poniższe dotyczy klientów korporacyjnych:

Ryzyko przypadkowej utraty i przypadkowego pogorszenia stanu przedmiotu przechodzi na Klienta z chwilą wysyłki przedmiotu, gdy przedmiot zostaje przekazany osobie wykonującej transport lub gdy towar opuścił nasz magazyn w celu wysyłki. Decydujące jest wcześniejsze zdarzenie.


7 Odbiór towarów/uszkodzenia transportowe

7.1 Do wysyÅ‚ki zamówienia korzystamy miÄ™dzy innymi z usÅ‚ug kurierskich. JeÅ›li dostawa towarów dotrze uszkodzona, prosimy o wykonanie nastÄ™pujÄ…cych czynnoÅ›ci: JeÅ›li to możliwe, należy niezwÅ‚ocznie powiadomić pracownika firmy kurierskiej o uszkodzonych towarach i udokumentować stopieÅ„ i zakres uszkodzenia. Nie ogranicza to ani nie wpÅ‚ywa na prawa gwarancyjne.

7.2 Użytkownik może odmówić przyjÄ™cia uszkodzonych towarów. W przypadku dostarczenia uszkodzonego towaru prosimy o kontakt telefoniczny, mailowy lub osobisty na podane powyżej adresy. Pomoże nam to w egzekwowaniu naszych roszczeÅ„ wobec firmy kurierskiej, a jednoczeÅ›nie poprawi jakość naszych usÅ‚ug.


8 Ceny i metody płatności

8.1 Oferujemy różne metody pÅ‚atnoÅ›ci za zakupione towary. Konkretne metody pÅ‚atnoÅ›ci można znaleźć na odpowiedniej stronie produktu.

8.2 Wszystkie ceny w naszym sklepie internetowym podawane są w EUR i zawierają ustawowy podatek VAT. Wszystkie ceny są cenami loco magazyn wraz z opakowaniem i wszystkimi kosztami wysyłki oraz, w stosownych przypadkach, kosztami wysyłki za pobraniem.

8.3 Cena towarów jest ważna w momencie skÅ‚adania zamówienia i jest podana w potwierdzeniu zamówienia, które użytkownik otrzymuje pocztÄ… elektronicznÄ… natychmiast po zÅ‚ożeniu zamówienia. JeÅ›li produkty sÄ… zapisane w koszyku, ich łączna cena jest aktualizowana do aktualnej ceny dziennej podczas procesu skÅ‚adania zamówienia.

8.4 W przypadku umów kupna zawieranych miÄ™dzy użytkownikiem a nami, caÅ‚kowita kwota do zapÅ‚aty, w tym koszty wysyÅ‚ki, jest wymagalna natychmiast. Użytkownik wyraża zgodÄ™ na otrzymywanie faktur wyłącznie w formie elektronicznej.

8.5 Należy pamiÄ™tać, że w celu dokonania bezpiecznej pÅ‚atnoÅ›ci mogÄ… być wymagane niezbÄ™dne dokumenty tożsamoÅ›ci, informacje o koncie/karcie kredytowej oraz porównanie adresu dostawy. Ma to na celu wyłącznie bezpieczeÅ„stwo użytkownika, przy czym dane sÄ… przesyÅ‚ane za poÅ›rednictwem bezpiecznego połączenia i nie sÄ… przekazywane stronom trzecim. W takim przypadku czas realizacji zamówienia może siÄ™ wydÅ‚użyć. JeÅ›li wymagane informacje nie zostanÄ… dostarczone, zamówienie zostanie anulowane, a koszty zostanÄ… zwrócone na ten sam sposób pÅ‚atnoÅ›ci, który zostaÅ‚ wybrany podczas skÅ‚adania zamówienia. W takim przypadku towary nie zostanÄ… wysÅ‚ane, a zÅ‚ożona oferta zostanie uznana za odrzuconÄ….


9 Zastrzeżenie własności

9.1 W celu zabezpieczenia naszego roszczenia o zapÅ‚atÄ™ ceny zakupu w stosunku do użytkownika, zastrzegamy sobie prawo wÅ‚asnoÅ›ci do wszystkich przedmiotów dostawy do momentu uiszczenia peÅ‚nej ceny zakupu.

9.2 Klient jest zobowiązany do ostrożnego obchodzenia się z towarami objętymi zastrzeżeniem własności.

9.3 Towary objÄ™te zastrzeżeniem wÅ‚asnoÅ›ci nie mogÄ… być przedmiotem zastawu na rzecz osób trzecich ani przewÅ‚aszczenia na zabezpieczenie przed caÅ‚kowitÄ… spÅ‚atÄ… zabezpieczonych roszczeÅ„. Użytkownik jest zobowiÄ…zany do niezwÅ‚ocznego poinformowania nas na piÅ›mie o zajÄ™ciu należących do nas towarów przez osoby trzecie.

9.4 JeÅ›li użytkownik jest przedsiÄ™biorcÄ…, zastosowanie majÄ… również poniższe postanowienia:

9.4.1 Zastrzegamy sobie prawo wÅ‚asnoÅ›ci do wszystkich przedmiotów dostawy do czasu peÅ‚nego zaspokojenia wszystkich naszych obecnych i przyszÅ‚ych roszczeÅ„ wynikajÄ…cych z umowy kupna i z trwajÄ…cych stosunków handlowych z użytkownikiem ("zabezpieczone roszczenia").

9.4.2 Jeżeli możliwa do zrealizowania wartość naszych zabezpieczeÅ„ przekracza zabezpieczone roszczenia o wiÄ™cej niż 10%, jesteÅ›my zobowiÄ…zani do zwolnienia zabezpieczeÅ„ na żądanie klienta. Wybierzemy zabezpieczenia, które majÄ… zostać zwolnione.

9.4.3 Przetwarzanie lub przeksztaÅ‚canie dostarczonych towarów przez użytkownika zawsze odbywa siÄ™ w naszym imieniu. JeÅ›li dostarczone towary sÄ… przetwarzane z innymi przedmiotami nienależącymi do nas, nabywamy wspóÅ‚wÅ‚asność nowego przedmiotu w stosunku wartoÅ›ci dostarczonych towarów (ostateczna kwota faktury z VAT) do przetworzonych przedmiotów w momencie przetwarzania. Pod wszelkimi innymi wzglÄ™dami do przedmiotu powstaÅ‚ego w wyniku przetworzenia stosuje siÄ™ te same zasady, co do towarów dostarczonych z zastrzeżeniem wÅ‚asnoÅ›ci.

9.4.4 JeÅ›li dostarczone towary zostanÄ… nierozerwalnie zmieszane z innymi przedmiotami nienależącymi do nas, nabÄ™dziemy wspóÅ‚wÅ‚asność nowego przedmiotu w stosunku wartoÅ›ci dostarczonych towarów (kwota faktury koÅ„cowej z VAT) do innych zmieszanych przedmiotów w momencie zmieszania. JeÅ›li mieszanie jest przeprowadzane w taki sposób, że przedmiot użytkownika ma być uważany za przedmiot gÅ‚ówny, uzgadnia siÄ™, że użytkownik przenosi na nas wspóÅ‚wÅ‚asność proporcjonalnie. Użytkownik bÄ™dzie posiadaÅ‚ wynikajÄ…cÄ… z tego wyłącznÄ… wÅ‚asność lub wspóÅ‚wÅ‚asność na naszÄ… rzecz.


10 Okres, zablokowanie i anulowanie konta

10.1 Umowa o rejestrację konta jest zawierana na czas nieokreślony.

10.2 Użytkownik może wypowiedzieć umowę o rejestrację konta w dowolnym momencie bez zachowania okresu wypowiedzenia.

10.3 Możemy rozwiązać umowę o rejestrację konta z zachowaniem dwutygodniowego okresu wypowiedzenia.

10.4 Prawo do rozwiÄ…zania umowy bez wypowiedzenia z ważnego powodu pozostaje nienaruszone. W szczególnoÅ›ci możemy rozwiÄ…zać umowÄ™ o rejestracjÄ™ konta bez wypowiedzenia, jeÅ›li:

- Użytkownik poda nieprawidłowe lub niekompletne informacje podczas rejestracji,

- użytkownik wielokrotnie narusza inne zobowiązania umowne i nie zaprzestaje naruszania zobowiązań nawet po otrzymaniu od nas takiego żądania.

10.5 Jeśli anulowaliśmy umowę, użytkownik nie jest uprawniony do założenia nowego konta, nawet pod inną nazwą lub oznaczeniem.

10.6 Każde anulowanie musi mieć formÄ™ pisemnÄ…. Anulowanie za poÅ›rednictwem poczty elektronicznej speÅ‚nia wymóg formy pisemnej.


11 Gwarancja

11.1 Przepisy ustawowe mają zastosowanie do praw użytkownika w przypadku wad materiałowych i wad prawnych, chyba że poniżej określono inaczej.

11.2 Prawa gwarancyjne wobec konsumentów wygasajÄ… dwa lata po przeniesieniu ryzyka w przypadku nowych towarów i jeden rok po przeniesieniu ryzyka w przypadku towarów używanych.

11.3 W przypadku roszczenia gwarancyjnego użytkownik ma prawo, wedÅ‚ug wÅ‚asnego uznania, dochodzić prawa do usuniÄ™cia wad lub dostawy towarów wolnych od wad (późniejsze speÅ‚nienie Å›wiadczenia). JeÅ›li wybrany rodzaj późniejszej realizacji wiąże siÄ™ z nieproporcjonalnie wysokimi kosztami, roszczenie zostanie ograniczone do pozostaÅ‚ego rodzaju późniejszej realizacji. W razie potrzeby zwrócimy na to uwagÄ™.

11.4 W przypadku roszczenia o zwrot kosztów montażu i demontażu w zwiÄ…zku z wymianÄ… nowo dostarczonej przez nas części w warsztacie w ramach gwarancji na wady materiaÅ‚owe, prosimy o przedÅ‚ożenie nam oryginalnych rachunków, ponieważ zwrócimy koszty usÅ‚ugi warsztatowej, jeÅ›li zostanie ona uznana jako roszczenie gwarancyjne. Prosimy o upewnienie siÄ™, że faktura obejmuje wyłącznie prace bezpoÅ›rednio zwiÄ…zane z usuniÄ™ciem usterki (tj. na fakturze nie ma żadnych usÅ‚ug zewnÄ™trznych). Ponadto należy podać wartość robocizny z podziaÅ‚em na przepracowane godziny.

11.5 Odpowiedzialność za wady towarów używanych jest wyłączona w stosunku do przedsiÄ™biorców jako kupujÄ…cych. Nie dotyczy to rażącego niedbalstwa lub dziaÅ‚ania umyÅ›lnego. W przypadku nowych towarów prawa gwarancyjne wygasajÄ… w ciÄ…gu jednego roku od przeniesienia ryzyka.

11.6 Jedynie tytułem wyjaśnienia pragniemy wskazać, że następujące okoliczności nie stanowią wady istotnej, jeśli są przyczyną wady:

- Naturalne zużycie,
- Niewłaściwe użytkowanie,
- Nieodpowiednia lub niewÅ‚aÅ›ciwa pielÄ™gnacja towarów,
- Nieodpowiednie lub niewłaściwe użytkowanie,
- NieprawidÅ‚owy montaż, zwÅ‚aszcza jeÅ›li zamówiona część wyraźnie nie jest wÅ‚aÅ›ciwa,
- Niezgodność z instrukcją obsługi,
- Nieprawidłowa obsługa.


12. sprawdzanie dokładności dopasowania

Zwracamy uwagÄ™, że pomimo zachowania należytej starannoÅ›ci, w pojedynczych przypadkach może dojść do nieprawidÅ‚owej dostawy. Przed zamontowaniem zakupionego elementu użytkownik jest zatem zobowiÄ…zany do wizualnego sprawdzenia poprzez porównanie z wymienionÄ… oryginalnÄ… częściÄ…, czy zamówiona część jest rzeczywiÅ›cie wÅ‚aÅ›ciwa dla jego pojazdu (np. dopasowanie otworów i połączeÅ„). JeÅ›li zakupiona część w widoczny sposób różni siÄ™ wymiarami, ksztaÅ‚tem lub materiaÅ‚em od wymienionej części oryginalnej, prosimy o kontakt w celu uzyskania dalszych wyjaÅ›nieÅ„ przed zamontowaniem zakupionej części, jej dostosowaniem lub przeprojektowaniem (np. malowaniem). Przepisy te nie majÄ… wpÅ‚ywu na roszczenia gwarancyjne.


13. gwarancje producenta

JeÅ›li istnieje specjalna gwarancja producenta, z której można skorzystać oprócz gwarancji, zostanie to wskazane w opisie danego produktu. Gwarancja ta ma zastosowanie wyłącznie do danego produktu, a roszczenia użytkownika opierajÄ… siÄ™ na odpowiednich warunkach gwarancji producenta i istniejÄ… wyłącznie w stosunku do producenta.


14 Odpowiedzialność sprzedawcy za szkody

14.1 Ponosimy nieograniczonÄ… odpowiedzialność za umyÅ›lne dziaÅ‚anie i rażące niedbalstwo, jak również za szkody wynikajÄ…ce z uszczerbku na życiu, ciele lub zdrowiu.

14.2 W przypadku lekkiego zaniedbania ponosimy odpowiedzialność za naruszenie istotnego zobowiÄ…zania umownego. Istotne zobowiÄ…zanie umowne w rozumieniu niniejszej klauzuli to zobowiÄ…zanie, którego wypeÅ‚nienie jest niezbÄ™dne do wykonania umowy i na którego wypeÅ‚nieniu partner umowy może regularnie polegać.

14.3 Nie ponosimy odpowiedzialności za brak sukcesu gospodarczego, utratę zysku i szkody pośrednie.

14.4 Odpowiedzialność jest ograniczona do typowych i przewidywalnych szkód w momencie zawarcia umowy.

14.5 Ograniczenia odpowiedzialnoÅ›ci stosuje siÄ™ odpowiednio do naszych pracowników, agentów i zastÄ™pców.

14.6 Odpowiedzialność z tytułu udzielonych przez nas gwarancji oraz roszczeń wynikających z ustawy o odpowiedzialności za produkt pozostaje nienaruszona.

14.7 Wszelka dalsza odpowiedzialność z naszej strony jest wykluczona.


15. Internetowe rozstrzyganie sporów

Komisja Europejska udostÄ™pnia platformÄ™ internetowego rozstrzygania sporów (OS), którÄ… można znaleźć pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Nasza firma nie chce ani nie jest zobowiÄ…zana do udziaÅ‚u w procedurze rozstrzygania sporów przed komisjÄ… arbitrażowÄ… konsumentów.


16. Arbitraż konsumencki

16.1 Nie uczestniczymy w postÄ™powaniu rozstrzygajÄ…cym spory przed komisjÄ… arbitrażowÄ… ds. konsumentów.


17. postanowienia końcowe

17.1 Niniejsza umowa podlega prawu Republiki WÄ™gierskiej. Nie ma to zastosowania do konsumentów w odniesieniu do tych postanowieÅ„, które sÄ… obowiÄ…zkowe na mocy prawa, które miaÅ‚oby zastosowanie bez niniejszej klauzuli (tj. zwykle prawa kraju, w którym konsument ma swoje gÅ‚ówne miejsce zamieszkania) i od których nie można odstÄ…pić w drodze umowy.

17.2 Wyłącznym miejscem jurysdykcji dla wszystkich sporów wynikajÄ…cych z niniejszej umowy lub w zwiÄ…zku z niÄ… jest Budapeszt, pod warunkiem że strony umowy sÄ… handlowcami lub użytkownik nie ma ogólnego miejsca jurysdykcji na WÄ™grzech lub w innym paÅ„stwie czÅ‚onkowskim UE lub przeniósÅ‚ swoje staÅ‚e miejsce zamieszkania za granicÄ™ po wejÅ›ciu w życie niniejszych Warunków użytkowania lub jego miejsce zamieszkania lub zwykÅ‚e miejsce pobytu nie jest znane w momencie wniesienia pozwu.

17.3 JesteÅ›my uprawnieni do zmiany lub dostosowania niniejszych warunków w okresie obowiÄ…zywania umowy ze skutkiem na przyszÅ‚ość, jeÅ›li stanie siÄ™ to konieczne z ważnego powodu, takiego jak zmiana przepisów lub orzecznictwa. PrzeÅ›lemy użytkownikowi zmienione warunki w formie tekstowej przed planowanym wejÅ›ciem w życie, ze specjalnym odniesieniem do nowych przepisów i daty ich wejÅ›cia w życie. JednoczeÅ›nie damy użytkownikowi rozsÄ…dny okres co najmniej czterech (4) tygodni na zadeklarowanie, czy akceptuje zmienione warunki korzystania w celu dalszego korzystania z usÅ‚ug. W przypadku braku oÅ›wiadczenia w tym okresie, który rozpoczyna siÄ™ po otrzymaniu powiadomienia w formie tekstowej, zmienione warunki uznaje siÄ™ za zaakceptowane. Na poczÄ…tku tego okresu poinformujemy użytkownika oddzielnie o konsekwencjach prawnych, tj. prawie do sprzeciwu, terminie na zgÅ‚oszenie sprzeciwu i znaczeniu milczenia. Ten mechanizm zmiany nie ma zastosowania do zmian gÅ‚ównych zobowiÄ…zaÅ„ umownych stron.

17.4 Nieważność prawna poszczególnych postanowieÅ„ nie wpÅ‚ywa na wiążący charakter pozostaÅ‚ych klauzul.

17.5 Językiem umowy jest język niemiecki.

​

Wiedeń, 15 stycznia 2022 r.

bottom of page